Kruna ljubavi izmedju bracnih drugova i produženje njihove loze su djeca. Da bi djeca mogla preuzeti obaveze koje ih ocekuju u životu i da bi stariji imali kome sa pouzdanjem predati na cuvanje najveci emanet, uzvišenu vjeru islam, roditelji se moraju o tome na vrijeme pobrinuti, jer to od njih traži Uzvišeni Allah dž.š.
Djeca su jedan od najvažnijih plodova dunjaluckog života. Islam je njihovom odgoju dao izuzetno važnu ulogu. Kur'an i sunnet su precizno regulirali naše odnose spram nase djece. Odnos prema djeci, onako kako ga definiraju islamski propisi,su veoma bitni iz razloga da nasu djecu odgojimo u islamskom duhu.
Buduci da je svaki insan, pa tako i dijete, društveno bice, trebalo bi obratiti na to kako dijete ukljuciti u društvo. Roditelji su dužni da djetetu pruže priliku za druženje i komuniciranje sa drugima.U tome su, svakako treba se ugledati u najbolji uzor Allahovog Poslanika sallalahu alejhi ve sellem i prve generacije muslimana, koji su svoju djecu od samih pocetaka ukljucivali u društveni život, zbog odgovornosti.
Omerov, radijallahu anha, sin Abdullah, koji je redovno posjecivao džamiju i skupove starijih, iako je imao pet godina. Jednom je, kako bilježe Buhari i Muslim, prisustvovao je Vjerovjesnikovom, sallalahu alejhi ve sellem predavanju u kojem je on upitao ashabe: «Ima jedno stablo ciji listovi ne opadaju, a slicno je muslimanu: koje je to stablo?» Ljudi su pomišljali na pustinjska stabla, a Abdullah kaže: «Palo mi je napamet da je to palma. Nakon njihove šutnje, Vjerovjesnik, sallalahu alejhi ve sellem je rekao: «To je palma.» Spomenuo sam to svome ocu, veli dalje Abdullah, na što mi je on rekao: « Da si odgovorio, volio sam to nego citavo krdo najboljih deva!»
Pogledajte pronicljivost Omerovog sina 'Abdullaha, radijallahu anha, koji sa pet godina dobro razlucuje kada i gdje treba šta reci. Iz ovoga mozete primjetiti njegove intelektualne kvalitete vec u toj dobi, ali treba spomenuti i osjecaj za kulturu ponašanja u društvu?!
Miješanje djece sa starijima, kao i miješanje muške i ženske djece omogucava da se vec od malih nogu djeca upoznaju i da se tako pripremaju za brak koji ih ceka. Tako Abdu-r-Rezzak prenosi predaju Omera, radijallahu anha, koji je podsticao na medjusobno vidjanje male djece, kako bi se djeca upoznala i kako bi se želja za brakom, u takvim slucajevima, razvila vec u djetinjstvu.
Brojni su hadisi Allahovog Poslanika, sallalahu alejhi ve sellem spomenuti u razlicitim hadiskim zbirkama koji govore o potrebi ukljucivanja djece u društveni život. Išcitavajuci hadiske zbirke dolazimo do brojnih saznanja o Poslanikovom, sallalahu alejhi ve sellem nazivanju selama djeci i podsticanju djece na nazivanje selama, kako bi se i na taj nacin djeca osjecala ravnopravnim u društvu starijih.
Ako se prisjetimo njegove posjete bolesnoj djeci, razumijemo da im je htio dati do znanja da su i oni važni cinioci društva i da predstavljaju dio sveukupnog društvenog sistema, što im je davalo puninu i sigurnost u same sebe.
Poslanik sallalahu alejhi ve sellem kaže: « Najbolje što roditelj može dati svome djetetu je lijep odgoj.»
Tekst sastavljen uz dodatke i hadise iz Islamskog bontona