Ukrašavanje kose Islamski učenjaci su složni oko toga da ženi nije dozvoljeno brijanje kose, osim u slučaju prinude, a dokaz za to je hadis kojeg bilježi imam Nesai sa svojim lancem prenosioca od Alije, radijallahu anhu, i Ibn-Džerir od Ikrimeta, u kojem se navodi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio ženi brijanje kose". Kada dode zabrana od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ona zahtjeva trenutno ostavljanje zabranjenog, osim da dođe drugi tekst koji ublažava tu zabranu i spušta je na stepen mekruha (pokudenog).
Dozvoljeno je kratiti kosu radi potrebe, kao što je nemogućnost njenog održavanja, ili poteškoća koja se javlja zbog njene velike dužine, bez razilaženja medu današnjim učenjacima. Prenosi se od nekih Poslanikovih, sallallahu alejhi ve selleme, žena da su kratile kosu nakon njegove smrti, zbog toga što su ostavile ukrašavanje i nisu imale nikakvu potrebu za puštanjem kose.
Postoji razilaženje medu današnjim učenjacima oko kraćenja kose radi ukrasa:
1. Šejh Salih Fevzan, šejh Muhammed ibn Ibrahim i drugi, smatraju da je ženi zabranjeno kratiti kosu radi ukrašavanja. Svoj stav oni argumentuju činjenicom da je puštanje kose bilo poznato kao ukras musliamnke sve donedavno, kada su muslimanke pocele slijepo slijediti zapadnu ženu i učiti od nje kako ce se uljepšavati i oblačiti.
2. Veliki broj današnjih učenjaka dozvoljava ženi kraćenje kose, među kojima možemo istaći: Stalnu komisiju za fetve, šejha Ibn-Usejmina i šejha Muhsina Abbada. Ti učenjaci su postavili dva uvjeta za dozvolu:
a) da žena ne oponaša nevjernice i da izbjegava savremene frizure koje dolaze sa Zapada,
b) da kraćenje ne nalikuje kraćenju muškaraca.
Kao dokaz za dozvolu oni navode riječi Aiše, radijallahu anha, :" Žene Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, su kratile kosu do ispod ušiju." (hadis je zabilježio imam Muslim). Rekao je imam Nevevi u komentaru ovoga hadisa:" Rekao je Kadi Ijad i drugi da su one to radile nakon smrti Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, što je ispravno i neprihvatljivo je da su to radile za njegova života. Iz hadisa se da zakljuciti da je ženi dozvoljeno kratiti kosu." (Pogledaj: " Šerhu-n-nevevi ala sahihi Muslim", 4/ 4-5).
Nepojmljivo je da žene Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, koje su uzor drugim ženama, rade nešto što je zabranjeno ili mrsko Allahu, dželle šenuhu.
Što se tiče dokaza učenjaka koji zabranjuju kraćenje kose, na njega se može odgovoriti sa dva aspekta:
1.da on ne može, ni u kom slučaju, oponirati hadisu kojeg su naveli oni koji dozvoljavjau kraćenje kose,
2.prihvatljivo je i razumljivo da se običaj žene, kada je u pitanju puštanje kose, promjenio u današnjem vremenu. Nekada je puštanje kose bio običaj, a danas je običaj kraćenje kose. Taj običaj nije u suprotnosti sa šerijatom, jer nema ni jednog jasnog teksta koji ga zabranjuje.
Vezanje kose iznad glave
Prenosi se od Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, da je rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, : "Dvije vrste stanovnika Džehennema neću vidjeti; ljudi koji u rukama nose štapove poput kravljih repova i udaraju njima ljude i žene koje su obučene a gole, uvijaju i navode druge na to. Glave su im kao grbe mršavih horasanskih deva. Neće ući u Džennet niti će osjetiti njegov miris, koji se osjeća na tolikoj i tolikoj daljini." (hadis je zabilježio Muslim). Riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, : "... glave su im kao grbe mršavih horasanksih deva", ukazuju na zabranu vezivanja kose iznad glave.
Spajanje vlastite kose sa nečijom drugom kosom
Ženi je zabranjeno da spaja svoju kosu sa nečijom drugom, kao što joj je zabranjeno da dodaje na nju. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, je prokleo "vasilu" i "mustevsilu". (hadis su zabilježili Buharija i Muslim). "Vasila" je žena koja spaja svoju kosu sa kosom druge žene, dok je mustevsila žena koja to radi. Ovaj postupak se smatra krivotvorenjem i mjenjanjem pravog stanja. Bilježe imam Buharija, Muslim i drugi da je Muavija, radijallahu anhu, nakon što je došao u Medinu održao hutbu. Pri tome je izvadio pramicak kose i rekao: "Zašto vaše žene ovo stavljaju na glave! Čuo sam Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada je rekao: "Nema ni jedne žene koja u svoju kosu stavi kosu druge žene a da time nije počinila krivitvorenje." Jedan od vidova spajanja kose je stavljanje perike, koja je poznata u današnjem vremenu. Oblacenje perike spada u krivotvorenje, jer je perika umjetna kosa koja nalikuje pravoj. Teško se može uočiti razlika među njima. Međutim, ako ženi opadne kosa ili joj ne izraste kosa, dozvoljeno joj je staviti periku, i to se smatra ispravljanjem tjelesnih nepravilnosti.