1. -2. Iman i dobro djelo U plemenitom Kur'anu Iman se spominje kao jedan od najvaznijih uzroka koji, Allahovom dozvolom, vode u Dzennet, ali se uvijek spominje uporedo s dobrim djelom. Zbog toga ne mozes naci ni jedno mjesto, gdje se spominje Iman, kao uzrok ulaska u Dzennet, a da se uporedo s njim ne spominje i dobro djelo. Vrata dobrih djela su, hvala Allahu, prostrana i velika, a putevi i nacini postizanja nagrade su veliki i mnogobrojni. Njihov broj zna samo Uzviseni Allah, `azza we dzell.
Uzviseni Allah kaze:
A oni koji budu vjerovali i dobra djela cinili - oni ce stanovnici Dzenneta biti i u njemu ce vjecno ostati.
(El-Bekare :82)
U ovom znacenju postoji mnogo ajeta i vjerodostojnih hadisa, koje je tesko pobrojati, ali cemo kao primjer navesti neke od njih. Sure:
(el-ekare: 25, 82 )
(Lukan: 9 )
(El-Kehf: 107 )
(El-Hadzdz: 14, 23, 56 )
(El-Feth: 5 )
(El-Hadid: 12, 21 )
(Et-Tegabun: 9 )
(Et-Talak: 11 )
(El-Burudz: 11 )
(El-Bejjine: 7 )
(El-Mu'minun: 1, 11 )
(El-Ankebut: 57 )
3. Takwa - Bogobojaznost
Jedna od najvaznijih definicija bogobojaznosti je: Bogobojaznost je strah od Uzvisenog, rad po objavljenom, zadovoljstvo s malo i spremnost za dan odlaska.
U definicije bogobojaznosti ulazi i sljedeca definicija: Bogobojaznost je da radis iz pokornosti prema Allahu `azza we dzell, po nuru od Allaha (tj. onako kako je doslo u Allahovoj knjizi i Sunnetu Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem), zeleci time nagradu od Allaha, i da ostavis nepokornost prema Allahu, `azza we dzell, po nuru (svjetlosti) od Allaha, bojeci se Njegove kazne.
Ko zeli da procita nesto opsirnije o bogobojaznosti neka vidi djela od Ibnul-Kajjima, rahimahullah: Medaaridz us-Salikin i Igasat ul-Lahfan.
Uzviseni Allah kaze:
Oni koji budu bogobojazni, oni ce u dzennetskim bascama, pored izvora, biti.
(El-Hidzr: 45 )
Dzennet je i pripremljen za bogobojazne. Uzviseni kaze:
I pozurite ka oprostu od Gospodara vaseg, i Dzennetu koji je prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za bogobojazne.
(Ali `Imran, 133)
Kaze Poslanik, sallallahu `alejhi we sellem:
"Ono sto ce najvise uvesti ljude u Dzennet je bogobojaznost prema Allahu i lijepo ahlak (ponasanje), a ono sto ce ih najvise uvesti u vatru (Dzehennem) je jezik i stidno mjesto."
(Tirmizija, Ibn Madzdze i Ahmed, Silsilat ul-Ahadis as-Sahiha, 977)
4. Pokornost Uzvisenom Allahu i Njegovom Poslaniku
Uzviseni Allah kaze:
Onoga ko se pokorava Allahu i Poslaniku Njegovu On ce u dzennetske basce, kroz koje rijeke teku uvesti, a onoga ko ledja okrene, bolnom kaznom ce kazniti."
(El-Feth: 17)
U Buharijinom Sahihu se biljezi hadis od Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik rekao:
"Svi sljedbenici moga Ummeta ce uci u Dzennet osim ko odbije. "A ko odbija, Boziji Poslanice?" - rekose. "Onaj ko mi se pokorava uci ce u Dzennet, a onaj ko je nepokoran on odbija."
(Fethul-Bari, komentar Buharijinog Sahiha, 13/249)
5. Dzihad na Allahovom putu
Pod dzihadom na Allahovom putu se podrazumjeva borba zivotom i imetkom. Uzviseni Allah kaze:
Allah je od mu'mina kupio zivote njihove i imetke njhove u zamjenu za Dzennet koji ce im dati - oni ce se boriti na Allahovom putu, pa ubijati i biti ubijani. On im je to istinski obecao u Tevratu i Indzilu i Kur'anu...
(Et-Tewba: 111)
Takodjer Uzviseni kaze: O vjernici, hocete li da avm ukazem na trgovinu koja ce vas spasiti bolne kazne;
u Allaha i Poslanika Njegova vjerujte, i imecima svojim i zivotima svojim na Allahovom putu se borite - to vam je, da znate, bolje - On ce vam grijehe vase oprostiti i u dzennetske basce vas, kroz koje rijeke teku, uvesti, i u divne dvorove u edenskim vrtovima; - to ce biti veliki uspjeh.
(Es-Saff: 10-12 )
6. Tewba - pokajanje
Tewba brise (eliminise) sve ono sto je bilo prije nje (misli se na losa djela), kako kaze Poslanik:
"Onaj koji se pokaje od grijeha je kao i onaj ko nema grijeha."
(biljeze ga ibn Madzdze i drugi, Sahihul-dzami`, 3008)
Allah `azza wa dzell kaze:
...ali oni koji su se pokajali i vjerovali i dobro cinili, njima se nece nikakva nepravda uciniti i oni ce u Dzennet uci.
(Merjem: 60 )
7. Ustrajnost (postojanost) na Allahovoj vjeri
8